Blidur tycker om att stretcha

Jag läser ju en massa bloggar och här hittade jag en hästblogg där man kan vinna fleecelindor och det skulle jag ju gärna göra, så det är jag med och tävlar om! Gör det ni med! Blidur skulle bli mycket tjusig i sånt!

Idag har jag och Blidur tagit oss en sväng på ridbanan! Jag red i skritt hela passet och jobbade med det gamla vanliga. Mycket mjukgörande, volter, serpentiner, öppnor, skänkelvikningar och sånt. Försökte att han skulle ha ordentligt med energi men det var det väl lite sisådär med faktiskt. Vi höll inte på så länge utan gick in igen när det kändes hyfsat.

Inne så stretchade jag hans ben först och sedan rygg och hals. Med hjälp av ett äpple kan nog Blidur göra vad som helst märkte jag. Hade jag bett honom skutta omkring på ett ben och göra piruetter så hade han nog gjort det! Efter att jag hade hållit äpplet långt ner mot golvet, mellan hans framben, så började han göra så fastän att jag stod där som vanligt och utan äpple. Lilla gubben! Precis så gjorde Lilla O förut, när jag tränade tricks med henne. Hon började buga i hagen för att hon ville ha godis! Och då hade vi ändå tränat rätt länge på det, men Blidur fattade fort grejen med att prestera och få belöning. Det var nog nyttigt för honom iaf, det knäppte flera gånger i både rygg och hals, så det där ska vi försöka göra lite oftare!

Han ser verkligen inte klok ut på den översta bilden! Ungefär som en riktigt rund gunghäst med en mycket konstigt byggd hals!









Kommentarer
Postat av: Matilda

Kul att du är med! Lycka till. :D

2009-09-24 @ 22:07:52
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0