Rört oss lite

Idag har jag varit hyfsat pigg! Vi var till Ikea och det tog iofs väldigt på krafterna, men jag är på benen iaf.

Var med o hämtade hem två hästar från andra sidan flyget idag innan vi åkte till Ikea. De små pållarna skötte sig bara bra, så det gick snabbt och smidigt!

På kvällen har jag motionerat Blidur lite. Han stod längst bort i hagen, uppe i skogen när jag kom ut, men jag hade sånt tur att han kom när jag ropade på honom, så jag slapp gå bort och hämta honom. Tog in honom och gjorde honom fin och sedan ut och löslongerade honom lite. Han var rätt pigg och skötte sig bra. Vi höll inte på så länge, mest bara lite för att få röra sig lite och kolla så att allt funkade. Han skötte sig bra i galoppen, i ena varvet bröt han knappt av alls tror jag och andra var han lite svårare i, men det gick ändå bra tycker jag, så det är jag nöjd med. Vi höll nog på max 20 minuter, inklusive uppvärmning och avskrittning, så det blev bara en snabbis.

Myste lite i stallet med honom sedan, borstade honom och tvättade honom omkring ögonen där han var lite geggig. Han är så mysig! Kan inte riktigt fatta att det är samma häst som jag höll på med för ett år sedan, men som sedan flyttade och som jag trodde att jag inte skulle se igen, som nu faktiskt är min häst! Underbart!

Kikade förresten lite på sadlar på Hööks idag, men det är ju så svårt att veta vad som är bra och dåligt och sådär. Har inte heller kollat upp riktigt hur mycket jag kan lägga på sadel, om jag ska köpa en begagnad eller ny osv. Drömmen vore nog en begagnad sadel i bra märke i fint skick i en lagom peng. Typ. Vet inte heller vilken modell jag vill ha, dressyr, island eller allround? Svårt är vad det är.



Kommentarer
Postat av: Ulla

Ett tips med sadel,

1. vad gör du när du rider? hoppar, dressyr tränar, eller rider du gångartsridning?

Om det är islandshästridning dvs gångartsridning och kanske lite dressyr,skulle jag rekomendera en kanske lite ljupare islandssadel eller en flatare modell av dressyr.

Annars är jag ganska anti mot allroud sadlar när man rider islandshäst



hoppas det går bra med sadelutprovningen också !

/mvh ulla

2009-09-30 @ 20:39:25
Postat av: Sussie

Håller med Ulla, absolut ingen allroundsadel till islänning. Blakkur har en störtskön dressyrsadel som funkar bra.



Lycka till!

//Sussie

2009-10-01 @ 17:42:30
URL: http://sussiesdjur.blogg.se/
Postat av: Maris

Åh, vad bra med lite tips, tack så mycket! Än så länge kollar jag mest runt lite och funderar, men snart är det väl dags att börja leta på allvar.

2009-10-01 @ 22:39:48
URL: http://marisochblidur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0