Nyskodd och ridit ut

I torsdags blev Blidur skodd och idag har vi varit ute på en ridtur!

Jag red över på andra sidan. Red först på grusvägen och gav mig sen in i terrängen i skogen och red över stockar och runt träd på lite olika sätt. Travade en bit i skogen oxå, så att Blidur fick lyfta lite på fötterna. På väg hem så töltade och travade vi en del och det gick väl ok. Två gånger idag var Blidur lite bråkig, första gången var första gången jag skulle tölta, då gjorde han ett sånt där "Blidurhopp", nån blandning mellan att bocka och kasta sig åt sidan och så vände han, men jag fick honom att gå vidare sen utan större problem. Senare när vi skulle trava gjorde han nåt liknande och jag skällde lite på honom. Det var en bärplockare en bit bort och jag tyckte att även bärplockaren skrek till, men jag vet inte varför. Lite pinsamt!


Kommentarer
Postat av: Sussie

Bärplockare kan vara konstiga, en del tror att de har ensamrätt på skogen...

2010-09-03 @ 21:11:35
URL: http://ringsdal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0