Tolkat

Åååh, idag har vi haft kul tillsammans med Blidur! För några år sedan köpte jag en tolkningssele på loppis, ni vet sådär, "bra att ha", men den har aldrig kommit till användning, förrän idag, då Blidur fick dra boben! C fick vara testpilot och vi tog ett varv runt "travbanan". Töltade, travade och galopperade, men i galoppen välte bobben eftersom det inte var plogat men traktorspår. Jonathan åkte sedan och vi tog samma varv runt. Även där vältes det några gånger, men allt gick bra.

Blidur skötte sig mycket väl. Han brydde sig inte alls om att det var något som åkte bakom honom eller att det lät. Han är ju inkörd, har jag hört. Är det någon läsare som vet något mer om det? När, var, hur, så att säga?

Efter bobåkningen tog jag Blidur på en egen sväng upp till asfalten och tillbaka. Han töltade fint i början eftersom han blev lite sur för att vi skulle ut för tredje gången. Travade sedan och galopperade. Mysigt! Han fick sedan stå och torka med täcke på sig och jag släppte ner honom till de andra nu på kvällen. Han gnäggade på mig när jag kom, mycket rart!


Kommentarer
Postat av: Sussie

Ser underbart kul ut att tolka!!

Vad jag vet, så växte Blidur upp i ett travstall. Tror att det var där de körde in honom. Harriet provade en sulky på Asphult utan problem.

Om du får tag på uppfödaren kanske de kan berätta mer.

Lycka till!!

2010-02-07 @ 07:44:56
URL: http://www.ringsdal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0