Telefonbilder på sötaste hästen!

Jag har lyckats tömma min mobil på bilder, så här kommer en blandad kompott sedan i våras!




Jag och Blidur i mars 2010. Det var omkring då jag började få panikångest och mamma och pappa var på besök och vi satt ute och åt semlor och Blidur fick förstås vara med och vara social.


Nella var hos oss och red i våras på hennes egna häst, Blidur.


När Blidur fyllde år i maj så försökte jag och Jonathan lära Blidur att sparka boll. Det gick väl si sådär. Han fick även prova Jonathans cykelhjälm.


När mamma var här och hälsade på i juni så gick vi en promenad och plockade blommor tillsammans med Blidur. Mamma ledde en häst för första gången i sitt liv och det gick jättebra!


Nella och Anton borstar Blidur när de var här och hälsade på i juni. Det var efter att Blidur fått sin fång och han hade boxvila och stod i sin gröna box ute på logen.


Blidur på Sundbyholmskliniken på röntgen. Stilig mössa fick han på sig!


Blidur har fått gå ut korta stunder nu och äta lite gräs för att vänja magen.


Visst måste väl det här vara eksem? Han har börjat klia sig i manen och ser ut såhär. :( Jag funderar på om det kan hänga ihop med Finadynet, jag har läst om flera som har gjort den kopplingen på sina egna hästar.


Idag var det en stor reva på Blidurs täcke, så det var bara att ta med sig sylådan ut i stallet.


Nästan färdigsytt! Smidigt att kunna sy när täcket är kvar på hästen! ;)


Det finaste sybord jag någonsin haft! ;)





Kommentarer
Postat av: Sussie

Glöm fotbollen, lär honom att cykla i stället! Blidur passar jättebra i cykelhjälmen!

2010-07-11 @ 07:14:09
URL: http://ringsdal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0