Hemma!

Idag, sju veckor och fyra dagar efter jag blev inlagd har jag blivit utskriven! Så underbart! Jag mår så bra!

Även idag, 7 veckor och fyra dagar sedan sist så har Blidur blivit verkad. Han tappade en sko för några veckor sedan och då fick vi hjälp av Vignir att dra av de andra, så Blidur går barfota för tillfället, tills jag kommer igång och rider lite mer.

Jag red ut en sväng igår, i det underbara vädret! Jag töltade från gården och Blidur dummade sig lite halvtamt men gick sen framåt. Det står lite grävskopor och en stor kabelvinda en bit utanför grindstolparna och de var förstås lääääskiga. Vi red sedan bort till vändplanen strax innan Nybygget och där vände vi och sedan red jag inne i skogen i terrängen i skritt en bit. Vi såg grannarna ute med häst och fyrhjuling och då spände sig Blidur lite så sedan när vi var ute på vägen igen och skulle börja tölta så gjorde han ett sånt där lufthopp igen a la Blidur, och han var lite tjafsig sedan, men jag red bara på.

Jag red en gång till förra permissionen jag hade, på banan, när Nella med familj var och hälsade på. Även Nella red på sin häst och Paola 1 år fick prova på att sitta på en häst för första gången i sitt liv, men det var läskigt tyckte hon. Åtminstone så var ridhjälmen läskig. ;)


Kommentarer
Postat av: Sussie

Kul att du äntligen har blivit utsläppt!!! Lycka till med Blidur och ridningen!

2010-05-07 @ 21:00:28
URL: http://www.ringsdal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0