Tömkört med nya selen

I förrgår testade jag selen på Blidur och den passade bra! Jag tömkörde honom ut en sväng på grusvägarna och han skötte sig bra. Inget bråk, förutom att vi blev lite oense om hur man passerar en vattenpöl. Jag tycker att man bara går på, oavsett pölar, men Blidur gör allt för att komma förbi den utan att bli blöt. Efter tredje försöket fick jag honom att traska igenom den istället för att gå upp i kanten av skogen. Min lilla herre är lite envis men harmlös.

På väg hem hade han rätt bråttom och vi tränade lite halter. Han backade en del men skötte sig ändå bra.

Nästa steg blir att dra något efter honom, vi har en liten släde som vi drog ved på i vintas, kanske skulle ta ut den och köra runt lite med här på gräsmattan. På körkursen jag gick fick vi köra släde på blött gräs, så det borde funka bra idag med tanke på hur mycket det har regnat här tidigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0