Travinspirerat

I dag har jag köpt en sele till Blidur, så nu ska vi ta tag i det här med körningen! Finns det någon läsare här som vet något om han är inkörd osv? Kanske du som körde in honom?

Det blev iaf en travsele som jag köpte på loppis. Jag ska få hjälp av hovslagaren att köra. Först ska jag tömköra och dra saker, bara för att testa hur Blidur reagerar på sånt, men det ska nog inte vara några problem. Måste kolla så att vagnen passar honom oxå, men det borde funka bra!

I går startade Reina de Caballos i V75 och hon vann. Jag var med när hon föddes, var lite barnmorska åt henne. Tog ur henne ur fosterhinnorna, baddade navelsträngen med jodopax, var kvar tills hon rest sig och ätit osv. Så det var riktigt glädjande att se henne vinna! Dessutom var det bra för min portmonä. ;) Tack Reina!

I dag har jag och Jonathan varit på trav och det var kul som vanligt. Vi åt hamburgare och sockervadd, Jonathan lekte i hopparken, åkte karusell osv. Dessutom så vann vår hovslagare ett lopp, så det var kul att se!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Hur lyckas du hitta såna loppisar? Jag håller på och letar efter en ponnysele till Master, vet du nån som har en som går att köpa för en hygglig slant?



Blidur ska vara inkörd, jag har sett honom dra en sulky med kusk utan problem. Har bildbevis nånstans, vet bara inte i vilken kartong...



Lycka till med körningen, det är jättekul!!!!

2010-05-17 @ 09:54:21
URL: http://www.ringsdal.se
Postat av: Ulla

Vad har du för snäll hovslagare som hjälper dig med det då?



Vad roligt för dig att se en liten fölis bli stor, och vinna på travbanan!

Blev det en stor slant eller?

2010-05-17 @ 17:09:37
Postat av: Maris

Sussie det var här borta på Styvsmossen, de har en loge med hästprylar! Bland annat islandssadel har de, selare, täcken, huvudlag osv osv. Dit borta du åka!



Bra att du har sett Blidur körd! Jag tror inte heller att det kommer vara något problem, men jag tar moment för moment ändå, för att vara på den säkra sidan. Ska ut och dra vår släde nån dag nu tänkte jag.



Ulla, det är en kille som jobbar med travhästar som ska hjälpa mig. Bor du i samma stad som mig så att du vet vem det är? Har du egna hästar?



Jag vann 1600, mycket pengar för mig!



2010-05-19 @ 15:44:37
Postat av: Ulla

Jag bor i västerås, och har ett par islandshästar, och sambon har en travare.

Därför tänkte jag om det var någon man kände igen!



ojoj 1600, inte ofta man vinner över tusenlappen!

2010-05-19 @ 19:40:29
Postat av: Sussie

Ska ta med gubben till loppisen nån dag. Hade glömt att de säljer hästprylar också...

Såg Harriet köra Blidde med en sulky och allt gick bra. Blidde är, enligt uppgift, uppfödd på ett travställe.

Lycka till med körningen!

2010-05-20 @ 13:51:40
URL: http://www.ringsdal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0