Vi roar oss

I går så löslongerade jag Blidur på ridbanan. Vi tog det lugnt och det gick mest ut på att han skulle följa mig och komma när jag ropade på honom. Med lite godis så blir Blidur väldigt arbetsvillig, om man säger som så. Vi tränade lite på att buga, det ska jag lära honom.

I dag så red jag ut en liten sväng. Gick med Blidur lös från hagen, håller på och tränar på det med. Han är sugen på gräs, men börjar inse att det är enklast att bara gå när vi ska gå, istället för att dra sig till gräset. Jag red bort till flygoplatsen och tillbaka och Blidur skötte sig bra. Inget bråk. Vi red i alla gångarterna. På väg hem töltade han på fint och bjöd framåt ordentligt. Skön känsla! Vilan har gjort honom gott som sagt! Nu gäller det bara att jobba bort hans mage lite, han börjar bli tjock nu igen.

Var på Jump In idag och köpte tömkörningsgjord! Äntligen en egen! Jag fick presentkort där när jag fyllde år, så det passade bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0